ד"ר אסנת ברושי-חן

2 אוק 2019

מורידים הילוך! שקט ושלווה - באי הציורי, סאמוס, יוון

עודכן ב: 22 יונ 2021

האי המפתיע סאמוס ביוון מציע חופים בתוליים, ים בצבע טורקיז עמוק והמון שקט ושלווה. מדובר באחד מהאיים הפחות מתוירים (-כמה נפלא!!) ביוון - האי של פיתגורס, שווה כל דקה!

המרינה הציורית בפיתאגוריו, סאמוס, יוון

רבים מהאיים והחופים של יוון מוכרים ועמוסים לעייפה בתיירים. למצוא בשיא העונה, אי עם שקט ושלווה לשהייה איטית ורגועה, עשוי להתגלות כמשימה לא קלה בכלל.

"וזו הסיבה שהאי הציורי סאמוס התגלה כהפתעה נפלאה כל כך".

הייתה זו חופשה ספונטנית. בעלי היקר מזה למעלה מ-22 שנה הפתיע בגדול. סגר את כל העניינים והודיע לי פחות מ-24 שעות לפני הטיסה ש: "נוסעים. תארזי!". רק מההתרגשות על עצם המחווה כמעט והתעלפתי... הנה הוא סוף סוף ביצע את "המחווה הגדולה" - ההפתעה שהיא חופשה. והחופשה שהיא הפתעה. מיהרתי לארוז... כמעט מכל הבא ליד (-טוב, על זה בפעם אחרת...)

נרוץ קדימה, בילינו סופש" ארוך באמצע יולי בסאמוס - ואהבנו כל רגע!

זה פשוט "אי קטן ומטריף"... בלי נחילי תיירים! ללא המונים.

התארחנו בדוריסה ביץ' ריסורט ליד פיתגוריו (Pithagoreio), העיר של פיתגורס, שאת הפסל בדמותו עם משולש ישר זוית (-אלא מה?!) תמצאו בסוף המרינה ליד גן השעשועים הקטן. שווה תמונה בחייכם...

בסאמוס טיול יום רכוב הוא מאסט, היות והאי הוא כל כך קטן ואין שום בעיה להקיף את כולו ביום אחד. אנחנו שכרנו רכב במלון ויצאנו מפיתאגוריו לעיר סאמוס. משם לכפר הציורי, היפייפה והכיפי קוקארי (Kokkari) לא לפספס את קוקארי. הקדישו לו כמה שעות - לא תתחרטו. סתם לטייל. לשוטט. פשוט נפלא!

בקוקארי, תוכלו לשתות קפה, אוזו או קוקטייל ממש על שפת הים באחד מבתי הקפה על החוף (-הכוונה היא ממש על החוף, כמו שרואים בגלויות של יוון...) או מסביב למרינה הנהדרת. גם חניה לא תתקשו למצוא. משם טיפסנו במעלה ההר, בתוך כביש המתפתל לו ביער, לכיוון הכפר הפסטורלי מנולאטס (Manolates). ארוחת צהריים בטברנה "לוקאס" (Lucas) היא תענוג. אוזו ביתי אמיתי ונוף שנפרס אל האופק. ת-ע-נ-ו-ג!

רק כדאי לציין שהטברנה ממוקמת בנקודה הגבוהה ביותר בכפר, בקצה הכפר - כך שהטיפוס עשוי לייגע את אלו מבינינו הנוטים להתעייף... כמוני :) עדיין שווה את הטיפוס שהיא חוויה בפני עצמה. אם אני עמדתי בזה, אפשר לשרוד את זה!

ממנולאטס גלשנו חזרה לכיוון קרלוואסי (Carlovasi) לאורך כביש החוף המדהים. כן, שוב - הכביש משתרע ממש לאורך קו החוף כך שהנסיעה מדהימה בפני עצמה. יש סיכוי לא קטן שהמילה "צונאמי" תעלה בשיחה... כמתבקש :). מקרלוואסי חצינו את האי דרך ההרים ובחזרה לחוף לכיוון בריזורט. הגענו בשעות אחה"צ המוקדמות למרות שטיילנו בנחת ולא אצה לנו הדרך.

לאורך הדרך, תעברו על פני כפרים קטנים וציוריים או ממש קטנטנים שמציעים מכל טוב האי: דבש, שמן זית, קפה וממתקים. שווה לעצור ומומלץ באחד מהם. אישית, כאישה שעוסקת בתיירות, חשוב לי ואני תמיד שמחה לסייע לתיירות חקלאית מקומית. קונה ולא מתעלמת מאותם משקים קטנים שמציעים את מרכולתם. ואם הם אורגניים - על אחת כמה וכמה! מה טוב.

אחד מהדברים שהכי אהבנו בסאמוס היה שבריזורט ששהינו בו, אזור המסעדות שעל החוף והבריכה נסגרים בשעה 18:00. אפילו אהבנו מאוד. כך, אחרי ארוחת הערב, צעדנו, כמו רוב האורחים בסאמוס ואפילו צוות המלון, לכיוון המרינה, מרחק כ-500 מטר, להוריד את האוכל ו...לאיזה דרינק קטן. בדרך, חלפנו על פני "האנשים האמיתיים" של סאמוס. סבתא יווניה, סבא ובני משפחה יישובים במרפסת ביתם, הכל כך יוונית ומקסימה, המביטים בנו הולכי הרגל והתיירים הצועדים. לאחר מספר ימים כבר בירכנו זה את זה לשלום כמכרים וותיקים...

המלצתי החמה היא: היכנסו אל תוך הרחובות הקטנים בפיתאגוריו! אל תצעדו רק ברחובות הראשיים ובמרינה היכן שכולם נמצאים. הקסם האמיתי מחכה דווקא ברחובות הצדדיים. שם תוכלו למצוא חנויות קטנות ומשגעות, בתי קפה קטנים מקומיים. יוון האמיתית. כך מצאנו את קפה פאי בריבוע. כן פיתגורס כבר אמרנו... קפה מצויין ואירוח חם, נדיב ולבבי. זו עוד חוויה שאני ממליצה עליה בסאמוס. שוב, קפה קטן ושכונתי אבל קסום לחלוטין. כשתגיעו - תבינו.

סך הכל, סאמוס היא היעד המושלם לחופשה של שקט ושלווה.

בעלי ואני בילינו שם חופשה נהדרת של "רק שנינו" בלי משפוחה וילדים...

הייתם באי סאמוס ביוון? בכפר קוקארי? ואולי אתם מכירים איים אחרים ביוון לחופשה פסטורלית ונינוחה? ספרו לנו כאן.

    2792
    6